onsdag 20 maj 2009

Fredag kväll... eller just det, det var onsdag!

I dag har det känts som fredag hela dagen, Antagligen för att man är ledig i morgon :-D. Jag och David har i alla fall passat på att fira lite lill-lördag här hemma med god mat och öl. Och lite bubbel för att fira att David fått nytt jobb! Har vart en jättemysig kväll, nu är jag trött!



Syrenerna har börjat blomma för fullt! Tog in några idag, tycker att de doftar fantastiskt, även om de inte håller så länge inomhus är det härliga vårkänslor att ha dem inne några dagar. Bilden är lite dålig tyvärr. Mobilkameror utan autofokus borde förbjudas!


En jättegod maträtt som är hur smidig som helst att göra är ugnsbakade grönsaker. I dag använde jag sötpotatis, lök, vitlök och morot, men det går variera massor! Jag brukar variera med vanlig potatis, palsternacka, kålrot, paprika med mera. Som tillbehör serverar man en riktigt god sallad, smaksatt creme fraiche och fetaost. Jag brukar även göra en gos köttbit, kyckling eller lax till. Men det går lika bra at hoppa över så blir rätten helt vegetarisk! Baka grönsakerna på 2oo grader, ca 20-30 min. Lätt som en plätt och garanterat uppskattat!


I morgon är jag ledig. Då blir det städning. Och massa bloggande. Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Hjälp vad jag fick hemlängtan av dina bilder! Riktig mat! (jag pratar mat mest hela tiden nuförtiden och har gjort en lång lista på allt jag ska äta när jag kommer hem). Och Syréner! Hopppas, hoppas, hoppas att de forfarande blommar när jag kommer hem!

    SvaraRadera