fredag 15 maj 2009

Fredag kväll

Nyss hemkommen från jobbet, det bidde en lång dag idag, från nio till sju, men vad gör man inte för lite extra pengar? Vi har det väldigt lugnt på jobbet just nu. Det är visserligen inte vår bästa säsong, men det känns som att lågkonjunkturen spelar in lite grann också. Det är tråkigt, för det blir verkligen som en ond spiral; det börjar talas om lågkonjunktur, folk blir oroliga och konsumerar mindre, vilket får till följd att det går sämre för företagen, som måste sparka folk, och folk som blivit sparkade kan i sin tur inte konsumera, och så rullar det på. Jag säger inte att överkonsumtion är lösningen på några problem, men när vi lever i ett sådant välfördssamhälle som vi gör, så uppstår sådana här problem. Jag hoppas verkligen att det vänder snart!


I onsdags beställde jag 3 par nya skor som jag strax ska cykla iväg och hämta ut! Jag har inte beställt skor på nätet förut, på grund av att jag har ganska breda fötter så alla skor passar inte tyvärr. Som tur är går det lämna tillbaka skorna i Din Sko's affärer, så jag behöver inte stå för något returporto om jag inte gillar skorna.


Nu måste jag sticka iväg innan Tobakshörnan stänger. Skriver mer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar