fredag 15 maj 2009

Om skor.

Läste för några dagar sedan i AB om en tjej som har över 100 par skor. Och hon är visst inte ensam, enligt artikeln har ca 4,6% av alla kvinnliga läsare över 100 par skor. Jag har själv inte ens i närheten av så många skor, men jag skulle lätt kunna ha, om jag hade haft ekonomin som krävdes. Anledningen, tror jag, till att så många kvinnor älskar skor, är att man inte behöver tänka så mycket på hurdan kropp man har. Kläder är knepigare, de är ofta sydda efter en speciell (ofta smal) sorts kroppstyp. Tröjor, blusar och skjortor är sydda för kvinnor med 75A eller möjligtvis B i BH-storlek och vacker smal getingmidja, och jeans är allt som oftast sydda för folk utan rumpor (!). Skor är något helt annat. Det spelar ingen roll om du går upp eller ner några kilo i vikt, skorna kan du ha ändå. En sko är dessutom både ett praktiskt plagg och en accessoar, inget gör en outfit komplett så som en riktigt snygg sko!

Jag var och hämtade mina nya skor nyss. Ballerinorna var ok, bra att ha till jobbet och ganska bekväma. Inte ursnygga men inte heller fula. Som tur är var de billiga så jag behåller dem. Pumpsen var fula och tantiga. Punkt slut. De ska tillbaka till affären på en gång. De var dyrast också. Sandaletterna var bäst. Blev helt kär i dem på en gång, inte bara snygga utan dessutom bekväma att gå i. Jag kommer definitivt slita dem i sommar.

En ordentlig bild kommer när minneskortläsaren börjat fungera, alternativt när jag har köpt ny dator. Jag är inte alls skitsur. Nejdå..

1 kommentar:

  1. Du får ju köpa mina pumps! De är supersnygga!
    Här e dee! http://www.dinsko.se/Dam/Modeller/Pumps.aspx?art=245157

    SvaraRadera